ISBN: 960-283-203-7

Σελίδες: 394

Τιμή: 23 €

Μετάφραση: Θεόδωρος Λουπασάκης

Εισαγωγή – επιμέλεια: Παύλος Κλιματσάκης

      Τι κοινό έχουν μεταξύ τους Αθήνα και Ιεροσόλυμα; Ο Τερτυλλιανός θέτει το ρητορικό αυτό ερώτημα για να διαδηλώσει πως φιλοσοφία και θρησκεία, Λόγος και Πίστη, δεν έχουν τίποτε το κοινό. Η Φιλοσοφία της Αποκαλύψεως του Schelling, προϊόν πανεπιστημιακών παραδόσεων του φιλοσόφου στο Βερολίνο (1841-1842), αποτελεί ίσως την πλέον πρωτότυπη απόπειρα συγκερασμού Λόγου και Αποκαλύψεως.

      Με την φιλοσοφική του ερμηνεία της Αποκαλύψεως, ο μεγάλος ιδεαλιστής φιλόσοφος επιχειρεί να υπερβεί τα όρια της παραδοσιακής, της καλούμενης από τον ίδιον «αρνητικής» φιλοσοφίας, καθώς τούτη αποδεικνύεται ανίκανη να συλλάβει τον Θεό ως πνεύμα και την Δημιουργία ως πράξη ελευθερίας. Για τον σκοπό αυτό, εκκινεί από ένα πλήρως απροϋπόθετο Είναι και καταλήγει σε μία έννοια πνεύματος που νοείται, τόσο στον Θεό όσο και στον άνθρωπο, μόνον ως ελευθερία. Η φιλοσοφία της Αποκαλύψεως είναι αγώνας που διεξάγεται όχι μόνο μέσα στην ανθρώπινη συνείδηση, αλλά και στην φύση, την ιστορία, μέσα σ’ αυτόν τούτον τον Θεό.

      Η Φιλοσοφία της Αποκαλύψεως συνιστά πλήρη και ενδελεχή παρουσίαση της ύστερης, της «θετικής» φιλοσοφίας του Schelling, η οποία θεωρείται από πολλούς ως κατακλείδα του Γερμανικού Ιδεαλισμού και άσκησε βαθιά επίδραση στον μετέπειτα στοχασμό, τόσο τον φιλοσοφικό όσο και τον θεολογικό.

F.W.J. Schelling – Φιλοσοφία της Αποκαλύψεωςκριτική από την Ελευθεροτυπία